Cechy wiarygodnego klienta dla banku

Każdy bank stara się udzielać jak największej ilości różnego rodzaju kredytów, bowiem jest to dla banku najlepszy zarobek, stanowiący różnice pomiędzy kosztem danego kredytu a depozytem bankowym, a więc oprocentowaniem wypłacanym swoim klientom, którzy trzymają pieniądze w banku na dany procent. Jednak udzielanie kredytów jest przecież zajęciem równie popłatnym co i niebezpiecznym, bowiem w sytuacji niespłacenia kredytu przez klienta bank ponosi ewidentną stratę, nie odzyskuje swoich pieniędzy, nie mówiąc już o spodziewanym zarobku, natomiast możliwości egzekucji danego długu nie zawsze są skuteczne. Dlatego tez przed udzieleniem każdego kredytu banki dokładnie sprawdzają klientów, nie tylko pod katem tego, gdzie obecnie są zatrudnieni i jakie osiągają dochody, ale przede wszystkim pod katem ich dotychczasowej historii kredytowej, a więc – ile zaciągali kredytów, w jakiej wysokości, czy spłacali terminowo raty kredytów i ile obecnie mają jeszcze zobowiązań do spłacenia. Jeśli okaże się, że dany klient posiada niespłacone kredyty, że jest problem z wyegzekwowaniem poszczególnych rat, to nawet zaświadczenia o świetnych obecnie zarobkach danego klienta nie spowodują, że bank mu zaufa i przyzna kredyt. Najbardziej wiarygodny klient dla banku to tak, który ma z jednej strony bogata historie kredytowa, z drugiej zaś wszystkie zobowiązania są przez niego wzorowo wypełniane.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.