Działania marketingowe w biznesie

Czasy, kiedy przed sklepami stały długie kolejki a ludzie kupowali wszystko co do sklepu dowieziono, już dawno minęły. Żeby dziś coś sprzedać, trzeba się dobrze napracować. Podaż przewyższa popyt niemal we wszystkich strefach biznesu. Firmy stają na głowach, aby dotrzeć do klientów właśnie ze swoim produktem, towarem czy usługą. Jeżeli nie masz swojej strony www, reklamy w internecie, zapomnij o handlu. Dziś nikt nie szuka towaru – to towar szuka klienta, a klient szuka rozsądnej ceny. Konkurencja wymusza na biznesie stałego kontrolowania zadowolenia klienta, a klient będzie zadowolony, jak oprócz towaru otrzyma coś dodatkowego. Dlatego w biznesie funkcjonują programy lojalnościowe, wynagradzające stałych klientów za ich lojalność w stosunku do sprzedawcy. Linie lotnicze oferują mile, czyli punkty za poszczególne przeloty. Wiele osób, które często korzystają z przelotów ma z tego korzyści – uzbierane punkty można wymienić np. na wakacyjną podróż, na wybranej trasie. Inne firmy często dodają do produktu niespodziankę, która ma klienta ucieszyć. Hotelarze oferują rabaty na zakwaterowanie, największe można uzyskać w tzw. posezonie. Restauracje dodają do posiłków talony, za kilka których można pójść na darmową kolację. Myjnie samochodowe oferują co dziesiąte mycie za darmo. I tak dalej. Marketingowcy muszą cały czas trzymać rękę na pulsie biznesu, aby nie dać się zaskoczyć przez konkurencję.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.