Decydując się na założenie swojej działalności gospodarczej, trzeba koniecznie to poprzedzić dokładnym rozpoznaniem, czy taka działalność, oferowane przez nasza przyszłą firmę usługi znajda swoich nabywców. Jednym słowem chodzi o znalezienie takiego miejsca na lokalnym rynku (a może w dobie Internetu – globalnym) dla skutecznej sprzedaży oferowanych przez nas usług. Warto wsłuchiwać się w głosy znajomych, sąsiadów, czego im brakuje, na przykład – czy mają problem w znalezieniu niewielkiej restauracji, gdzie można by smacznie zjeść, a jednocześnie aby wyposażenie lokalu uwzględniało wizyty w nim rodzin z małymi dziećmi. Jeśli mamy jakiś pomysł na biznes, też warto skonsultować się z jak największym kręgiem znajomych, wypytując ich wprost, czy skorzystaliby z danej usługi, gdyby pojawiła się na lokalnym rynku taka możliwość. Można też szukać inspiracji na firmę w Internecie, jednak tu trzeba zachować zdrowy rozsądek – to źródło informacji przepełnione jest wieloma nierealnymi pomysłami na biznes albo też korzystają z formy udzielania dobrych po raz ludzie, którzy albo się nie znają na skutecznej działalności gospodarczej, albo chcą po prostu zarobić za podsuniecie nam niekoniecznie skutecznej metody założenia firmy i osiągania z niej odpowiednich dochodów. Na pewno nie wolno zakładać firmy w ciemno, a więc na zasadzie, że jak już na rynku lokalnym jest kilka tego rodzaju podmiotów, to i ja sobie poradzę – jest to mniemanie błędne.
Jak znaleźć pomysł na skuteczny biznes

