Kierownik w firmie jest odpowiedzialny za wiele spraw. Wyróżnia się zazwyczaj kilka typów kierowników, zazwyczaj są to kierownicy zmiany, czasami nad nimi stoi jeszcze jeden kierownik lub bezpośrednio szef firmy. Kierownik zmiany za cel ma zajęcie się pracownikami firmy oraz organizacją pracy podczas zmiany, którą kieruje. W wielu firmach są więc trzej różni kierownicy, odpowiedzialni za inne zmiany. Czasami kierownik przez cały czas opiekuje się jedną zmianą, czasami po prostu zostaje na stanowisku i zawsze przypada mu na przykład poranna zmiana. Chociaż pracodawcy preferują pierwsze rozwiązanie, dzięki temu kierownik lepiej może poznać pracowników. Do zadań kierownika należy organizacja pracy oraz materiałów do niej potrzebnych, przekazują oni więc informacje do magazynu o zapotrzebowaniu różnych materiałów. Dzięki temu pracownik nie musi tego robić samodzielnie, co pozwala zaoszczędzić mu czas. Kierownik decyduje też o urlopach i o tym czy ich udzielić, dzięki temu może kontrolować pracowników lepiej. Jest on odpowiedzialny za kontakty pracowników z szefem firmy, dzięki temu szef ma za głowie o wiele mniej spraw. Funkcja kierownika jest przydatna w każdej firmie, dlatego warto poszukać odpowiedzialnej osoby, która zna się na swojej pracy. Musi to też być zaufana osoba, której ufają pracownicy jak i sam szef.
Jakie są zadania kierownika

