Ogłoszenia o naborze

Szukając pracy na etacie w państwowej instytucji trzeba się liczyć z tym, że chętni biorą udział w specjalnych naborach, które są ogłaszane w Biuletynach Informacji Publicznej. Dotyczy to urzędów miast, gmin, różnego rodzaju inspektoratów, sądów, policji, i tak dalej. Oczywiście do takiej pracy „na państwowej posadzie” jest bardzo wielu chętnych. Dlatego też informacja o naborze na dane stanowisko musi być wcześniej ogłoszona w BIPie. Chętni, którzy zgłoszą się do konkursu na stanowisko, będą musieli przejść specjalny test kompetencji i rozmowę kwalifikacyjną. Dopiero na takiej podstawie komisja decyduje o tym, kogo zatrudni na wolne stanowisko. Wszystko musi się odbywać w sposób określony przez przepisy, po to, żeby zapobiec oszustwom, manipulacjom i nepotyzmowi. Oczywiście każde prawo i przepis da się ominąć, więc w instytucjach państwowych nie pracują tylko osoby, które się do tego nadają, ale też te, które wygrały konkurs na nabór, ponieważ w komisji zasiadał ich wujek wójt lub zostały poparte przez wpływową w danym środowisku osobę. Odchodząc jednak od takich anomalii (które zdarzają się przecież wszędzie, nie tylko w instytucjach państwowych), trzeba jeszcze zaznaczyć, że po zakończeniu naboru, do Biuletynu Informacji Publicznej zostaje dołączony jego wynik. Dostęp do BIPu ma każdy, kto ma w domu komputer z internetem, ponieważ instytucje państwowe mają obowiązek umieszczać takie dane w sieci.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.