Przed założeniem firmy poznaj rynek

Założenie firmy wymaga dosyć sporych nakładów finansowych, zajmuje także sporo czasu. Aby założyć firmę nie wystarczy pomysł, ale także dobra nazwa, odpowiednia lokalizacja, sprawdzona reklama i znajomość rynku. Podczas zakładania firmy wiele osób ma tak bardzo zaprzątniętą głowę innymi myślami, że o tym ostatnim nie myśli lub po prostu zakłada optymistyczną wersję. Jak, więc poznać rynek? Niestety, nie wystarczy zapytać znajomych i rodziny czy kupowaliby nasz produkt lub czy byliby zainteresowani współpracą. Pierwszym krokiem jest określenie czy na danym terenie działają podobne zakłady, a jeżeli nie to dlaczego (być może pomysł założenia smażalni ryb w górach nie jest trafiony, ze względu na konieczność podniesienia kosztów w związku z transportem). Jeżeli podobne firmy działają należałoby określić czy spełniają ona zapotrzebowanie rynku. Czyli na przykład jeżeli chcemy założyć zakład fryzjerski, a w okolicy działają inne dwa zakłady, to czy są one zawsze pełne, czy raczej puste? Dzięki takim pytaniom jak i wielu podobnym można określić, czy dana firma będzie miała możliwość przetrwania na rynku. Dobrym sposobem na zbadanie rynku są różnego rodzaju ankiety i badania, które pozwolą sprawdzić czy ludzie są zainteresowani danym pro produktem lub usługą. Warto jednak przeprowadzać je lokalnie, bo w innym mieście zapotrzebowanie na usługi mogą być bardzo różne.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.