Rozliczenia z dostawcami

Czy przedsiębiorca jest samowystarczalny? Na pewno by chciał, jednak jest to niemożliwe. Jeśli skupimy się tylko na dziedzinie tworzenia gotowego produktu, będziemy w stanie stwierdzić, że do jego powstania przyczynia się wiele towarów udostępnianych przez dostawców. Każdy z nich oczekuje zapłaty. W końcu nie możemy się spodziewać towaru za darmo. Jak jednak poradzić sobie w sytuacji, kiedy musimy zamówić towar potrzebny do stworzenia produktu, godnego sprzedaży, a nasze produkty nie trafiły jeszcze do klientów? Sposobów jest kilka. Najczęściej nasza umowa zależy od świadomości i chęci zysku naszych dostawców. Najprostszym sposobem poradzenia sobie w tej sytuacji jest podpisanie umowy formułującej termin zapłaty, ciut bardziej oddalony, niż tydzień, czy dwa. Taka sprzedaż musi być ubezpieczona odpowiednim zadatkiem. Bez niego dostawca może nawet nie myśleć o dostarczeniu towaru. Czy są jednak jakieś inne sposoby? Zawsze możemy się posłużyć barterem. Wiele firm uzupełnia się wzajemnie materiałami i przez to mogą tworzyć ciekawe umowy. Co więcej, jeśli nasi dostawcy nie zgodzą się na żadną formę współpracy, możemy także zorganizować środki. W takim wypadku najprościej jest podpisać umowę przedwstępną, a towar kupić dopiero wtedy, gdy będziemy mieli zebrane pieniądze. Pamiętajmy, że wszystko zależy od siły przekonania i chęci współpracy pomiędzy stronami.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.